School Council

School Council members help the Council find new and exciting ways to contribute to the education of students in your school. For example, School Council members take part in fundraising activities such as the end-of-year BBQ or bake sales.

Constance Bennett
President
Danya Skworchinski
Member
Diane Lauzon
Secretary
Kylie Rohner
Vice President
Kim Ducharme
Member
Becky Gartner
Member
Élizabeth Souckey
Member
Robyn Philbin
Member

Parent Participation Committee

The Parent Involvement Committee (PIC) is an important advisory group that functions as a direct link between parents and the board's director of education and trustees. While the School Council focuses on the local school and community, the PPC operates at the board level and is concerned with issues that affect multiple schools.

What does the PPC do?

The PPC strengthens parent engagement by:

  1. Providing the school board with suggestions on parent engagement and ways to communicate with parents;
  2. Developing strategies and initiatives that the Council could use to engage more parents in their children's learning at home and at school;
  3. Sharing information with school councils and supporting their work.
  4. And others... or etc

PPC activities support the education of all children in the Council, such as educational workshops open to parents of children in the three Council regions.

Who sits on the PPC?

The PPC is run by parents. The Chairperson is a parent, as are the majority of the members. To be eligible for membership, parents must have a child enrolled in a school of the board. The Director of Education and a trustee are also members to ensure a direct link to the Board. The committee meets at least four times a year.

We are excited about the renewal we are bringing to our PPC and look forward to working with you!

If you are interested in participating in the PPC or would like more information, contact Geneviève Beauce, 807-343-4050.3

Become a volunteer

To provide enriching experiences for our students, we need parents, grandparents and adult volunteers to accompany them.

Afin d’assurer la sécurité des élèves et pour répondre aux exigences de la Loi sur l’éducation, nous demandons aux bénévoles d’obtenir un relevé de leur antécédent judiciaire. Si vous avez en votre possession une vérification d’antécédents criminels du secteur vulnérable qui vous a été émis dans les derniers 6 mois, veuillez la faire parvenir à rh@csdcab.on.ca .

Dans le cas où vous avez besoin d’une vérification d’antécédents criminels du secteur vulnérable, veuillez suivre les étapes suivantes :

  1. Demandez à la secrétaire de l’école une lettre d’attestation pour obtenir un relevé de vos antécédents criminels (secteur vulnérable) auprès des services de police.
  2. Suivre les étapes sur le site Web de la Police provinciale de l’Ontario – Vérifications policières (opp.ca). Assurez-vous de choisir l’option la vérification relative aux personnes vulnérables sinon votre vérification ne sera pas acceptée par le conseil scolaire.
    • Note : Il est important d’ouvrir la pièce jointe qu’une seule fois avant de transférer le courriel et le document de la PPO au Service des ressources humaines.
  3. Après avoir reçu votre vérification d’antécédents criminels par courriel, veuillez transférer celui-ci à rh@csdcab.on.ca.
    • According to the Education Act, vos données demeurent confidentielles.
  4. Présentez votre reçu à l’école pour être remboursé des frais de la demande.

Une seule vérification suffit! Les années suivantes, il faudra remplir une déclaration d'infraction annuelle.

Merci de votre implication!